21.8.2016

Hyppytekniikkakurssilla

Ruotsinpyhtäällä on vanhaan tehtaaseen tehty hieno mattopohjainen halli, jossa voi harrastaa koiramaisia touhuja. Siellä on agilityesteet ja moni seuran jäsen  onkin käynyt siellä treenaamassa. Minulle oli ensimmäinen kerta. Hyvä paikka oli hyppytekniikkatreeneille.


Vappu Alatalo, hyppytekniikkaguru, oli kouluttanut uusia tekniikan vetäjiä ja nyt heillä oli harjoittelu. Kukin koulutti yhtä koiraa. Ensin oli luento, joka oli aika pikainen. Kukin veti pätkän. Ei ollut mitään uutta, koska olen Saagan ja Friidankin kanssa ollut hyppytekniikkakurssilla aikaisemmin ja niissä luennot ovat kestäneet pitempään. Onneksi minä olen joskus kirjoittanut ne luentomuistiinpanot koneelle. Hyvä minä.

Koulutuksessa oli jokaiselle koirakolle aikaa noin puoli tuntia.  Greetan kohdalla se sisälsi hyppysarjan, set point- ponnistussarjan, kaarrokset, muutaman jumppaohjeen ja loppukeskustelun.
Greetta meni makkarapalkalla, joka piti sen kierrokset aika sopivalla tasolla, sillä lelu olisi nostanut niitä liikaa. Greetasta todettiin, että ponnistusvoima on hyvä, mutta selkälihakset ovat vielä kehittymättömät eivätkä jaksa kannatella hyppyä ( jos oikein muistan). Kehoitettiin menemään fyssarille hakemaan hyvät jumppaohjeet selälle. Näin tulen tekemään. Minä en osaa katsoa alla olevasta videosta mitään selkäjuttuja, mutta Vappu on ammattilainen. Greetta on nuori ja vaiheessa, mutta kun on niin kiihkeä tekemisessään, on selänkin syytä olla hyvässä kunnossa.

Tässä Greetan treeniä pätkittynä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti